Kelly 3572

Wednesday, October 19, 2016

D9

Assalamualaikum

Alhamdulillah dengan rezeki yang telah dikurniakan olehNya. Walaupun hanya untuk sekali sahaja untuk ditatapi dengan mata dan kepala aku sendiri, bukannya dari video yang dirakam, aku sangat-sangat terharu, sebak dan tak tahu nak cakap apa dah dengan keindahan fenomena kejadian alam ciptaanNya ini.

Dari pemahaman aku tanpa kaji selidik secara ilmiah, aku boleh simpulkan bahawa, faktor-faktor yang mempengaruhi fenomena tersebut ialah;
  1. Awan
  2. Cahaya persekitaran
  3. Masa
  4. Suhu kawasan berkenaan
  5. Tiupan angin
Ini sekadar pandangan aku la. Aku yakin ada hujah dan faktor ilmiah lain yang lebih kukuh yang mempengaruhi fenomena ini.

Apapun, aku sangat-sangat bersyukur kepadaNya kerana telah diberi kesempatan dan peluang olehNya untuk mendapat pengalaman ini.

4 comments:

aby said...

salam mijoe,
wife sy baru berlepas dari copenhagen ke iceland..
sekarang masih di iceland ..
dia dengan grup yg ke scandinavian,
denmark, sweden n Norway

Mijoe said...

wslm bang...

ooo, ni mesti ikut trip yang sama dgn saya ni kot...he he
nape abg tak ikut sekali?

kat iceland mesti senang2 je dapat tengok aurora tu... ;)

aby said...

haritu wf ada sent gambar yg sume grup berkumpul kt copenhagen tu
tk tau sama ada awak ada dlm gambar tu ..
tk gi sbb banyak komitmen kt sini.
especially anak2 skolah, tuisyen.
apatah yg seorng ni nak SPM ..
20 days terlalu lama utk sy

Mijoe said...

alamak bang..kalau abg pegi mesti kita dah boleh jumpa in person kan.. :)
ada la kot gambar saya dlm group yg berkumpul tu. Cuma tak pasti gambar yg mana satu...kalau boleh abg share gambar tu boleh la saya confirm ada ke tak saya dan wife dlm gambar tu...:)

next time kalau ada nak join trip memana bitau aa saya bang. InShaaAllah kita boleh jalan sama2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...