Saturday, July 9, 2016

Time Value of Money...

Assalamualaikum

Entry hari ni lebih kepada rujukan harga barangan dan perkhidmatan semasa di Malaysia, khususnya di KL.

Tukar ekzos Kelly, kali terakhir aku tukar pada tahun 2009. Kosnya, RM210, termasuk pemasangan, itupun ekzos yang konon sporty sket la. Tadi aku tukar ekzos standard untuk Kelly, RM180. Kalau nak tukar ekzos yang sebijik macam dulu dah jadi RM250. 

Aku tukar ekzos ni kat kedai yang sama sepertimana 7 tahun dahulu. Ada RM40 kenaikan untuk harga barang yang sama...

Lepas dah lesap RM180, aku lapar! Dah 3-4 hari ni sejak akhir Ramadhan tekak asyik nak makan kentaki je. Terus aku ke kentaki JJ Wangsa Maju. Tapau je.

Menu, set dinner plate hot & spicy; harga? RM17.45 termasuk GST. Aku dah lupa bila kali terakhir aku perasan harga satu set menu yang sama di KFC ni. 10 tahun lepas, berapa la agaknye harga set menu ni kan? 

10 tahun akan datang, cuba agak berapa pulak harga kedua-dua benda ni...

1 comment:

aby said...

salam 5 syawal mijoe ..
kenaikan harga tu biasa mijoe ..
cuma kita perlu buat penilaian sendiri dlm membuat perbelanjaan..
utamakan yg perlu jer ..
selamat hari raya ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...