Kelly 3572

Tuesday, October 13, 2015

Now Every FLY Can Fly... Extra Long!

Assalamualaikum

Tajuk merupakan tagline baru untuk sebuah syarikat penerbangan. 

Sebab apa tagline macam tu?

Sebab aku nampak lalat la beterbangan di dalam cabin pesawat tu. Aku tak pasti lalat tu berasal dari Malaysia ataupun destinasi sebelum pesawat ni mendarat di KLIA2. Mungkin lalat tu tengah transit sekejap di KLIA2 sebelum meneruskan penerbangan ke destinasinya yang terakhir kot. 

Ni merupakan pertama kali aku terjumpa seekor lalat di dalam pesawat. Harap-harap kewujudan lalat dalam pesawat ni tiada kaitan dengan sebab ianya penerbangan tambang murah ataupun ada kaitan dengan Wan Emdibee! Mungkin dalam pesawat syarikat penerbangan premium pun wujud lalat yang tersesat ni, tetapi apapun alasannya, cabin crew mungkin kena lebih alert tentang persiapan dan kebersihan cabin sebelum penumpang mula boarding. Mana la tau lalat tu tengah bawak virus yang terlampau merbahaya ke kan? 

Kalau warga negara lain yang nampak lalat ni dalam pesawat ni, lagi la teruk imej syarikat penerbangan ni tercalar. Bagi aku untuk penerbangan kali ni, memang imej syarikat ni dah tercalar masa aku nak daftar masuk lagi. Baru nak borak dengan niat yang baik dengan kakitangan di kaunter daftar masuk, dah dibalas dengan jawapan yang agak kurang wajar diberikan oleh orang yang boleh memberikan gambaran awal kepada penumpang terhadap syarikat penerbangan yang bakal mereka naiki.

Soalan aku sambil tersenyum kepada kakitangan airline tu berbunyi;

"Penuh ke flight malam ni?"

Aku expect jawapan paling basic pun ya ataupun tidak la kan. Tapi pertanyaan aku tadi dibalas dengan pertanyaan jugak, dan agak kurang manis bunyinya, walaupun lelaki di kaunter tu nampak agak soft orangnya.

Jawapannya berbunyi;

"Kenapa? Encik nak naik kapal terbang tu sorang-sorang je ke?"

Tak menjawab soalan aku langsung, ke dia tak faham apa yang aku tanya? Mungkin ni la rupanya antara faktor syarikat penerbangan ni memenangi anugerah syarikat penerbangan tambang murah terbaik di dunia untuk beberapa tahun berturut-turut! Tak ambik kira lagi pasal lalat tu...

2 comments:

aby said...

salam mijoe ..
nak berkelana ke mana tu ..

Mijoe said...

Salam aby...

Sihat ke?

Tu peristiwa yg berlaku masa mlm Maal Hijrah baru2 ni...
Carii udara bersih sket kat sapporo..he he

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...