Kelly 3572

Friday, July 11, 2014

13 Ramadhan 1435H

Assalamualaikum

Dah nak masuk 2 minggu umat Islam berpuasa. Tahun ni bulan Ramadhan terus dicemari, kalau kat Malaysia memang dah jadi perkara biasa. Cuma terlebih luar biasa kat Timur Tengah, khususnya kat Semenanjung Gaza.

Dah 3 hari berturut-turut Israel yang macam Firaun tuh dengan rakus dan sombongnya melanyak bandar-bandar dan jugak lokasi yang kononnya disyaki tempat perlindungan pejuang Hamas dengan ratusan peluru berpandu dan juga bom-bom. Setakat ni nampak macam semakin agresif.

Aku rasa seluruh masjid di Malaysia hari ni melakukan solat sunat hajat selepas solat Jumaat tengahari tadi untuk meminta dan berdoa kepada Allah agar umat Islam di Palestin dilindungi, diberi kekuatan dan kemenangan. Tak lupa juga agar seluruh umat Islam di sana bersatu agar mereka dapat menggelabahkan lagi zionis yang pengecut tu.

Memang sedih bila sekali imbas macam Palestin dibiar keseorangan menghadapi rejim Zionis yang dilindungi oleh sekutu kuatnya tu. Nampak je dikelilingi negara-negara Islam, tapi rasanya takde yang secara terang-terangan datang membantu, terutama sekali dalam bidang ketenteraan. Nampak ada negara jiran yang sokong tindakan Israel tu ada la...

Dalam coverage yang Buletin Utama TV3 buat tadi, diorang ada highlight satu blog dari seorang aktivis/blogger yang tinggal kat Gaza. Aku dah letak link blog tu kat side bar Kelly3572 ni. Rasa lebih sedap kalau baca cerita di Gaza tu dari sudut alternatif macam blog ni. Mungkin kita dapat gambaran yang lebih jelas tentang keadaan sebenar di sana.

Aku selalu dengar cerita parang terbang masa Malaysia dalam keadaan darurat dulu. Sekarang ni dah takde ke? Alangkah baiknya kalau fenomena parang terbang ni wujud sekarang untuk memenggal kepala-kepala Zionis jahanam dan juga sekutunya. 

Bersatulah dunia Islam! Bersatulah menjadi kuasa yang dulunya sangat digeruni di seluruh pelusuk dunia. Pasti ada cara untuk kita menghancurkan Zionis dan sekutunya tu. Mungkin bukan dengan cara peperangan yang boleh menyebabkan ramai nyawa yang tak berdosa melayang. Aku berdoa kepada Allah agar apa yang diceritakan dalam Surah al Fiil bakal berlaku kepada musuh-musuh Islam tu, Amin Ya Rabbal Alamin!

Allahuakbar!!!

2 comments:

aby said...

salam ramadan mijoe ..
selamat menjalankan ibadat puasa ..
simpati dengan apa yg berlaku digaza tu ..
moga yg menzalimi tu Allah berikan balasan yg setimpal dengan kezaliman yg di buat nya .

zurasayang77 said...

Salam Ramadhan dan Selamat menyambut Hari Lebaran yg bakal tiba x lama lagi buat sis ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...