Monday, March 10, 2014

Malaysia Airlines ; The Bursa Malaysia Reaction...

Assalamualaikum

Dah lebih 48 jam 9M-MRO a.k.a MH370 hilang, tanpa berita, tanpa kesan. Dari malam tadi lagi aku dapat jangkakan saham MAS yang disenaraikan kat Bursa Malaysia akan menunjukkan reaksi negatif terhadap perkembangan semasa. 

Dah la laporan kewangan MAS tak berapa bagus sejak beberapa tahun kebelakangan ni, tambah pulak lagi isu 9M-MRO ni. Harga saham yang murah akan jadi lebih murah. Aku sempat amik screen shot live quotes saham MAS masa awal pagi tadi, itupun aku dah agak terlambat, patutnya aku dah standby sebelum market open pukul 0900hrs. 
Memang orang kata celik mata je harga memang terus down. Mesti ramai bargain hunter akan amik kesempatan harga saham MAS yang dijangka aktif diurusniaga hari ni. Ramai yang bakal dapat untung atas angin dengan cepat dan ramai jugak yang bakal kerugian.

Nak cerita banyak pun, aku bukannya pakar dalam hal ni. Pukul 1700hrs petang tadi selepas pasaran saham ditutup, ni la gambarannya...
Tak pasti saham MAS ni Syariah Compliance ke tak. Ada terfikir macam nak beli, tapi macam was-was pulak.

Apapun, buat masa sekarang, aku sangat-sangat berharap dan tak putus berdoa semoga 9M-MRO serta penumpang dan anak kapalnya berada dalam keadaan selamat. Amin.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...