Monday, July 1, 2013

Merapu...

Assalamualaikum

Kebetulan ada masa terluang sikit, boleh la merapu sekejap. Walaupun banyak yang tertangguh... adat la kan. Bila malas menguasai diri dan jari...

Cuaca panas memang merimaskan kepala dengan rambut aku yang selalu tersekat pada skala 6 ni. Jadi, dengan izinNya, aku menapak ke Bukit Bintang untuk cari kedai gunting rambut! Kedai gunting kat Greenwood asyik tutup awal dan ada yang macam dah tak beroperasi! 

Masa lunch tadi la aku mengheret kaki dengan malasnya ke BB. Pusing punya pusing, jumpa satu kedai; tapi tokeynya tengah kua lunch kot... lampu terpasang tapi pintunya terkunci. Terpaksa la aku mencari kedai lain. Dan nasib baik la terjumpa lagi satu kedai kat celah-celah lorong. Risau jugak, sebab tak pernah meronda sorang-sorang kat lorong-lorong pelik kat BB ni.

Bila barber tuh tanya nak potong style apa, aku tak terjawab sebab tak tahu nak potong camne. Aku cakap kat dia, potong je kasi nampak kemas, bersih dan membuatkan aku nampak hensem.... muntah muntah.. Ooo bukan takat potong je hari ni, aku mintak dia bersihkan sekali janggut misai semua. Kasi clear...

Kalau selalu potong kat Gombak tuh, kena dalam RM7-RM12 je, tapi kat sini aku kena RM15, sebab potong rambut dan janggut misai sekali... puas hati! Tapi pedih jugak la dagu aku kena belasah dengan pisau cukur tuh. Lepas ni takmo dah shave misai janggut dengan barber!

Selesai urusan mendandan diri, lunch je la sensorang kat mamak stall belakang McD BB tuh... pastu ronda Pavi jap, melabur kat KFH sebelum balik ke teratak dosa tu...boring giler!

4 comments:

aby said...

salam mijoe ..
yg potong rambut tu mamak atau amoi .. he..he..

Mijoe said...

wslm Aby...

ha ha...mula2 tu memang ingat nak cari unisex saloon kah kah kah...takde la...kedai mamak la Aby :) kalau cari saloon tuh memang takde la kena RM15, mesti RM40 ke atas kot setakat gunting rambut...

Ninie Hanis said...

Fahim 'uncle Mijoe potong rambut ngan tak potong mesti sama je kan..haha larikk'!!


Mijoe said...

BigBoss...

hepp Fahim ni!!! Cepat cakap uncle mijoe hensem 100 kali..kalau tak potong duit raya 50%...kah kah kah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...