Kelly 3572

Thursday, December 13, 2012

Thailand 2 Lee Min Hu 1 Malaysia 0

Assalamualaikum

Tahniah kepada Harimau Malaya. Walaupun gagal mengaum sampai ke perlawanan akhir, tapi aku boleh la berpuas hati dengan kebangkitan yang ditunjukkan.

Jangan kita salahkan pengadil tu 100%, sebab semua manusia pun buat silap jugak. Aku tak la backing pengadil tu. Ikutkan hati, nafsu dan perasaan memang nak je aku tangkap, tanda, bakor dan tangkap semula dan bakor semula 1000 kali!!!

Ni aku senaraikan sebab-musabab selain dari sebab utama iaitu The Lee Min Hu Factor yang menyebabkan Harimau Malaya tak sampai ke pertandingan akhir pada pertandingan kali ni. Kalau tak setuju dan tak sependapat dengan aku, jangan marah yer, ni cuma pendapat aku yang tak pakar dalam bolasepak.
  1. Kalah teruk dengan Singapore 0-3 pada perlawanan pertama. Kalau kalah 0-1 tuh mungkin la kesudahannya berbeza kot, mungkin kita boleh masuk final.
  2. Tak kalahkan Laos dengan jaringan yang lebih besar walaupun mendapat banyak peluang untuk menjaringkan gol. Kelebihan jaringan Singapore menyebabkan kita cuma jadi naib juara kumpulan yang menemukan kita dengan Thailand.
  3. Kecederaan pemain penting yang tak dapat dielakkan, paling ketara kehilangan Wan Zack Haikal. Aku suka Wan Zack ni. Nampak agak creative.
  4. Tak mengambil kesempatan membelasah Thailand secukupnya masa perlawanan separuh akhir pertama di Bukit Jalil hari tu. Aku tak tengok game ni sebab masa tu aku tengah menikmati kesesakan jalanraya.
  5. Salah percaturan untuk starting line up perlawanan separuh akhir ke dua. Aku kurang setuju kat bahagian tengah padang tuh. Safiq Rahim tu ok la, yang lagi sorang tuh...hmm... tak perlu sebut nama la. Bila Safee masuk dan sorang pemain pertahanan dimasukkan untuk menggantikan pemain tengah yang jadi pemain pertahanan sementara tuh, baru la nampak Harimau Malaya lebih bersemangat dan lebih banyak penetrate kawasan lawan. Kenapa la Nazmi Faiz tak main untuk Harimau Malaya?
  6. Thailand FA yang sememangnya busuk hati dan tak profesional langsung dalam menyediakan kemudahan latihan kepada pasukan Harimau Malaya. Mula-mula kena berlatih kat 'sawah padi' dengan changing room kat tepi jalan sambil menyorok tepi bas je kot, agaknya buang air masa training tuh pun kat atas padang. Sesi latihan yang berikutnya bukan kat stadium tempat perlawanan tu bakal diadakan atas alasan nak jaga kualiti padang. Betul-betul tak nak kasi Harimau Malaya feel padang tu dulu sebelum perlawanan. Lepas ni FAM tak payah la treat pasukan Thailand ni beria-ia sangat. Kalau diorang ada game kat Malaysia ni, suruh je diorang stay kat rumah kawan Facebook diorang atau rumah sedara. Mengabihkan duit FAM je.

2 comments:

Cik Mek said...

Hahaha..ngeri ku baca..siap nak bakor 1000 kali!!! Tapi memang tak center la mamat tu. Sakit ati betul! Memang patut dikerjakan sampai lunyai. Ngeh ngeh ngeh

Hawa said...

kihkih jom tgk post saya ttg saya nk jual rumah kt area kl http://mysmallcottage.blogspot.com/2012/12/perhatian-kepada-kaum-melayu-sahaja_9872.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...