Thursday, October 18, 2012

Siapa Tersangkut Dalam RapidKL Putra LRT Hari Ni??? Angkat Bulu Hidung Masing-masing...

Assalamualaikum

Setelah 3 hari bercuti, maka hari ni agak bersemangat la nak pergi kerja. Lagipun hari ni dengan esok, aku melepak kat site office je.

Sampai je kat steysen LRT, dah mula nampak ramai manusia tengah tunggu bas kat seberang jalan bertentangan dengan stesyen LRT. Dan setiap bas RapidKL yang menghala ke KL tadipun kelihatan agak penuh dari biasa.

Ni mesti LRT ada problem ni. Yes!!! Alasan kukuh nak masuk office lebih lambat ni...ha ha ha.
0841hrs; masa ni aku baru naik ke platform
Dari luar stesyen lagi manusia beratur memenuhi ruangan tempat beli tiket tuh. Pemandangan biasa kalau tren ada masalah teknikal. Dalam 10 minit jugak aku menunggu dan beratur kat bawah platform tuh. Masa kat atas platform pun aku ada ternampak office-mate aku tengah resah gelisah menunggu tren.  
0847hrs; saje try my luck...mana la tau service dah ok ke jap lagi...
Pengumuman yang sama diulang-ulang sebanyak kali yang mungkin. Sabar... sabar...

Dah agak ramai manusia yang turun semula ke bawah stesyen untuk mencari pengangkutan alternatif yang lain. Aku masih lagi menaruh harapan...cewahhh. Bagus jugak bila ramai orang dah cabut, sekurang-kurangnya tren takkan padat sangat nanti kan.  
0939hrs; tu dia... tengah beratur lagi...
Aku mula rasa yang masalah teknikal kali ni antara stesyen Setiawangsa dan Sri Rampai agak kronik sebab semua tren berhenti agak lama dari kebiasaannya bila tren RapidKL bermasalah. Lepas tu ada pulak announcement yang mengatakan masalah berlaku di antara track Setiawangsa ke Gombak. Mana satu yang betul pun tak tahu.

Macam dalam gambar kat atas ni la, dekat jam 0940hrs pun aku masih lagi kat atas platform. Mesti ramai kawan-kawan blogger yang tersangkut macam aku hari ni kan? Ha ha..

Beberapa minit lepas tu, baru la sampai satu tren 4 gerabak yang tak berapa padat. Dapat la aku masuk dengan selesa, dan platform stesyen Wangsa Maju tuh dah hampir kosong dengan kedatangan tren 4 gerabak ni. Nampak macam ada perkembangan yang lebih positif.

Tren yang aku naik ni mula bergerak meninggalkan stesyen Wangsa Maju pada jam 0959hrs dan bergerak dengan slow motionnya. Berhenti kat stesyen Datuk Keramat dengan agak lama sebelum bergerak secara normal selepas itu. Aku sampai kat stesyen KLCC pun dah pukul 1045hrs. 

Menapak la ke site office setelah kenkawan office dah sibuk called dan text berkali-kali. 1106hrs aku selamat menjejakkan kaki ke dalam site office!

Bestnya dapat masuk lambat macam ni...ha ha ha!

Update by RapidKL here...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...