Kelly 3572

Sunday, October 21, 2012

Banjir Kilat Di MRR2

Assalamualaikum

Aku tengah dalam perjalanan nak ke Seri Gombak melalui MRR2 bila hujan turun dengan lebat dan ganasnya. Gemuk-gemuk titisan air hujan tu.
Bila sampai je laluan menuruni bukit bersebelahan stesen RapidKL Terminal Putra tuh, tetiba je jalan 3 lorong tu sesak. Aku kat lorong paling kanan terperasan pulak laluan menghala ke Ampang kosong tanpa kenderaan buat sekian lama kecuali sebuah motorsikal. 

Aku agak ni mesti ada kemalangan teruk baru berlaku kot sebab masa aku depan Platinum Victory tadi kenderaan menghala ke Ampang masih lagi macam biasa.
Bila dah dekat dengan stesen minyak Shell tu baru la aku nampak dengan jelas apa yang menyebabkan laluan menghala ke Lebuhraya Karak dan Gombak sesak dan jugak hampir takde kenderaan ringan menghala ke Ampang.
Air hujan melimpah-limpah atas MRR2 tu nak seberang jalan rupanya. Mungkin hujan dah lama lebat kat area sini kot. Takkan la hujan sekejap je dah jadi macam sungai kan?
Semua kenderaan ringan yang menghala ke Lebuhraya Karak, UIA dan Gombak terpaksa melalui jalan masuk ke stesen minyak Shell dan Restoren Kunang-Kunang tuh untuk meneruskan perjalanan. Ada la jugak kenderaan ringan yang nak tunjuk terer nak redah jugak air banjir kilat tuh. Orang kaya kot, tak kisah kalau kereta diorang masuk air kot...takpe la.

Berhati-hati ketika memandu di dalam keadaan hujan lebat macam ni. Dan berwaspada kalau menggunakan laluan MRR2 berhampiran kawasan ni bila hujan amat lebat ye.

Lokasi kejadian... GPS koordinat N 3.234264, E 101.724364

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...