Kelly 3572

Monday, June 4, 2012

Genmaicha

Assalamualaikum

Pagi Isnin yang sungguh panas ni (dari malam tadi) dan bercampur jugak dengan perasaan malas nak kerja dimulakan dengan minuman teh Jepun. 
Ni pertama kali aku cuba minum teh jenama ni. Sebelum ni memang tak pernah. Yang aku dapat ni pun sebab ada sahabat kat pejabat yang bermurah hati nak bagi aku rasa kelainan teh ni. 
Dan, pendapat aku setelah aku minum satu mug Genmaicha ni ialah, not bad at all! You should try this! 

Aku bancuh satu uncang teh tu dalam air panas selama 1 minit sepertimana yang diarahkan di paket uncang teh ni. Dan aku tak campur sebijik gula sekalipun. Rasanya memang la tawar, tapi bila dah bercampur dengan roasted rice tu yang membuatkan rasa teh ni sedap!

Menurut rakan sekerja aku, Genmaicha ni boleh didapati di pasaraya Isyaiton, dengan harga yang agak mahal untuk 20 uncang teh. Kalau tak silap aku, harga sekotak Genmaicha ialah RM13.90. Sekali sekala boleh la beli kan? Lagipun, teh ni kan baik untuk kesihatan, kata orang la.

Ni mungkin salah satu daripada pengaruh dasar pandang ke timur kot? Maru minum tak teh ni? He he...

2 comments:

Ninie Hanis said...

pasaraya isyaitonnirajim?? lol...

Mijoe said...

ok la tuh, daripada pasaraya Iblis or Ibilis...he he

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...