Kelly 3572

Thursday, June 21, 2012

Eropah 2012 - Bahagian 2

Assalamualaikum

Siap ada sambungan pulak kalau nak bercerita pasal bola, khususnya kejohanan Eropah 2012!

Tengah malam nanti ada perlawanan peringkat suku akhir yang pertama antara pasukan Portugal  menentang Republik Czech. Aku sokong kedua-dua pasukan ni. Tetapi, sebab nak kena pilih satu sahaja pemenang, maka Portugal la pasukan pilihan aku. Faktor kehadiran pemain dan juga bekas pemain kelab Manchester United di dalam pasukan Portugal memberi pengaruh yang cukup kuat untuk aku menyokong mereka.

Walaupun perlawanan suku akhir ni macam menarik, tetapi aku masih lagi belum bersemangat nak tengok perlawanan siaran langsung awal pagi nanti. Mungkin faktor masa yang membuatkan aku kurang beria-ia nak tengok. Dah la esok kerja kan...

Perlawanan suku akhir ke 2 antara Germany dengan Greece tu berkemungkinan besar aku sanggup la tengok kot sebab keesokannya tu tak kerja. Germany dan Greece, 2-2 pun aku sokong jugak! Kalau ikut ranking dan prestasi semasa, memang tidak syak lagi Germany yang akan mara. Tetapi sejarah telah membuktikan bahawa Greece yang tidak dibarisi pemain ternama itupun pernah menjuarai kejohanan ini. Satu keputusan yang sangat di luar jangkaan! 

Lagi 2 perlawanan suku akhir pun nampak sangat menarik. France lawan Spain; England lawan Italy! Memang sangat best! Malangnya, aku tak sokong 4 pasukan ni. Dan kemungkinan besar jugak aku tak tengok perlawanan yang disiarkan secara langsung tu. Semangat dah hilang...

Cuba kalau MU ada game awal pagi masa manusia semua tengah tidur, walaupun perlawanan liga yang biasa-biasa, memang aku berusaha gigih untuk tengok! Memang aku ni penyokong tegar MU la kan, patut la apa-apa yang tak melibatkan MU aku macam tak amik port sangat... 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...