Wednesday, June 6, 2012

Dari Keratan Akhbar...

Assalamualaikum

Salah satu faktor utama yang menyebabkan ibu negara kita sering dilanda banjir kilat kalau hujan lebat turun tanpa henti selama beberapa jam.

Selagi wujud manusia yang sangat tak bertamadun ni, buat la Super Duper Smart Tunnel sekalipun, memang banjir kilat akan terus berlaku. Agaknya dalam satu hari, berapakah purata berat sampah yang dihanyutkan ke sungai-sungai di Lembah Kelang ni kan?

Itupun nasib baik la penghuni kota metrpolitan ni tak larat nak campak kereta, bas dan lori yang dah tak boleh digunakan ke dalam sungai. Kalau larat aku percaya memang diorang akan campak la...

Perangai macam manusia yang tak dikurniakan akal, macam binatang la kan? Aku rasa la, banjir kilat kat KL ni mungkin la tak seteruk sejak kebelakangan ni kalau semua manusia lebih peka kepada alam sekitar, dan yang penting lebih beriman! 

Dan kalau warganegara Malaysia sendiri pun campak macam-macam ke dalam sungai, bayangkanlah macamana rupa sungai-sungai tu bila warga pendatang pun melakukan perkara yang sama...

Memang tangan-tangan manusialah yang merosak-binasakan muka bumi ini...pasti! Muktamad!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...