Saturday, March 10, 2012

Ana Ikan Bakar Petai, Bangi, Selangor DE

Assalamualaikum

Malam ni brother-in-law aku belanja dinner kat tempat ni. Aku pun baru first time dine sini. Selama aku duk lalu-lalang ke Sungai Merab dari Plaza Tol Bangi ni, aku tak pernah perasan pun kewujudan tempat ni.

Camne aku boleh missed out this place?
Aku tak prepare pun untuk amik gambar beria-ria, so, first visit ni, aku snapped satu gambar je la. Tapi kalau sesiapa yang suka dengan seafood, boleh la datang menjamu selera kat sini. Dan dah nama tempat ni pun ada perkataan 'petai', jadi ada la menu-menu tertentu yang dimasak dengan petai ni. 

Untuk aku yang suka petai dan suka seafood, memang aku akan datang lagi ke sini bila ada duit lebih sket.

AIBP ni terletak kat sebelah balai bomba Bandar Baru Bangi. Lepas Plaza Tol Bangi, jumpa roundabout, amik first exit. AIBP on your right about 100 meters from the first exit tuh. Selamat mencari, dan selamat menjamu selera.

GPS coordinate N2.936368, E101.762897.

Waktu AIBP beroperasi aku tak 100% sure la, tapi aku rasa AIBP start business waktu petang dalam pukul 4-5 camtu la kot sampai la ke tengah malam. Dalam pukul 12 malam tuh rasanya diorang dah mula mengemas dah kot. Crowd pun aku tengok memang ramai, so, kalau boleh, datang la awal, or buat tempahan dulu. Kat FB pun ada kot page AIBP ni. Tak ye pun cari je kat blog review dari blogger-blogger lain yang lebih arif pasal AIBP ni, sure ada nombor telefon AIBP ni. 

2 comments:

Ninie Hanis said...

wow port best nampak..tp jauh la ke bangi nuu..kalau area2 KL leh la redah (cewah mcm la kt msia skrg).

takpe td dah mkn ikan keli salai..brrp,alhamdulillah.

Mijoe said...

ni dah berapa lama tak kena ikan keli salai neh? :p

nanti dah balik Msia, bawak la teammate saye dan jugak Jr dia tuh pergi lepak kat ayam salai Kampung Batang Benar...:p ikan keli salai oso available kat situ Ninie. Siap ade gulai lemak lagi..he he..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...