Saturday, July 16, 2011

Selamat Pengantin Baru; Saiful & Nadilah

Assalamualaikum

Hari ni, aku, wifey dan mak pergi ke Seri Manjung, Perak untuk meraikan majlis perkahwinan anak Cik Kiah. Anak Cik Kiah tu pompuan la. Cik Kiah takda anak lelaki. 
Kitorang bertolak dari KL pukul 1002hrs. Nak jimatkan duit, aku pilih untuk lalu jalan lama Kuala Selangor, di samping memasang angan-angan nak shopping fresh seafood kat pasar Pasir Penambang. Mulanya aku ingat pasar ni beroperasi waktu pagi sampai tengahari je. Tetapi, petang pun diorang berniaga jugak, sebab hasil tangkapan nelayan yang keluar awal-awal pagi dibawa naik pada sebelah petang. Hopefully hajat aku nak memborong seafood akan tercapai hari ni.

Aku sampai area Kuala Selangor ni dalam pukul 1115hrs. Kiranya tak la lama sangat perjalanan dari rumah aku untuk ke Pasir Penambang ni. Dan ada jugak la plan aku nak ke Kampung Kuantan untuk skodeng fireflies satu hari nanti.
Aku sampai di rumah pengantin lelaki tu dalam pukul 1330. Sampai-sampai je terus makan dekat meja yang dikhaskan untuk sedara-mara. 
anak Pakcik Sabri yang special; Umairah
Habis makan dan desert, collect door-gift banyak gila. Lepas tu, semua kaum kerabat Cik Kiah termasuk kitorang balik ke homestay yang keluarga pengantin lelaki sediakan untuk keluarga pengantin perempuan. Lokasi homestay tuh tak sampai 5 minit je drive dari rumah pengantin lelaki tu. 
Homestay ni ada 4 bilik tidur, 2 aircond, memang berbaloi untuk bawak 2-3 family
Menarik jugak rumah yang dijadikan homestay ni. Kalau sesiapa yang ada kenduri kendara kat area Lumut dan Manjung ni, boleh la cuba menginap di sini. Ada 4 bilik tidur, 2 bilik air dan ada 2 aircond kalau tak silap aku. Sesuai untuk penginapan 2 atau 3 keluarga. Kadar semalam ialah RM200 lebih. Aku tak tahu exact rate sebab bukan aku yang tempah. Aku tumpang berehat dan solat jer. 
berminat? sila hubungi tuan rumah ni
Dekat pukul 1600hrs camtu, baru la kitorang bergerak balik ke KL; banyak agenda lain on the way balik nanti. Masa datang pagi tadi, satu kereta je. Balik KL dah 3 kereta pulak. Pakcik Sabri dan keluarga serta Tok Chik dan keluarganya.

Sempat la kitorang berhenti tepi jalan minum air kelapa dan makan cekodok serta karipap sebagai alas perut untuk perjalanan balik ni. Lupa pulak nak amik gambar warung air kelapa tuh. Isi buah kelapa tuh memang lemak dan gebu. Best! Next time boleh singgah lagi kat warung ni.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...