Saturday, July 30, 2011

Penduduk Malaysia 28.3 Juta?

Assalamualaikum

Terbaca The Star Online hari ni. Tu la tajuknya. Tak tahu la kita perlu berbangga dengan angka tersebut atau tidak.

Terfikir pulak, sekiranya bayi-bayi tak berdosa tuh masih hidup; tak dibunuh, tak dicampak dari flat atau bangunan tinggi, tak dicampak dalam tong sampah, tak dihanyutkan ke dalam sungai, tak dibakar, diletupkan dan bermacam-macam di lagi, mungkin angka tu lebih besar kan?

Dan sekiranya, tiada kemalangan maut, tiada jenayah bunuh-membunuh, bunuh diri, penagihan dadah, dan amalan cara hidup sihat, pasti angka tu lagi la besar.

Tapi rasanya, yang tak patut ada kat Malaysia ni pun melambak. Menyemakkan mata, menambah masalah, menyusahkan orang. Macamana diorang boleh wujud dan berkampung kat sini?  Takkan pihak berkuasa tak tahu kot? Mustahil sangat-sangat. Tapi, tu la, tak boleh nak cerita lebih-lebih kan. Sensitif ooo.

Jangan la excited sangat nak galakkan orang tak dikenali datang ke rumah kita, buruk padahnya. Lebih banyak yang kontra dari yang pronya. Makin kotor rumah kita. Kena pulak tuan rumah sangat la tak tegas. Tolong la suruh diorang balik rumah masing-masing.

Biar la populasi tak ramai, asalkan negara aman, bersih tak kotor, BEBAS DARI RASUAH, berkerajaan yang EFISYEN dan TEGAS. Dan paling penting, laksanakan undang-undang Islam.

2 comments:

meowwmania said...

betul!

setuju sgt sgt

mencegah itu lbh baik dr merawat

aby said...

salam mijoe,
setuju tu ..

dulu Tun M nak penduduk Malaysia 70 juta ..
jauh lg tu dari angka sasaran,

dari angka yg banyak tu ..
berapa juta pula yg akan menunaikan ibdadat puasa esok ..

apapun..
selamat menyambut ketibaan ramadhan ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...