Kelly 3572

Friday, July 29, 2011

Masa Lunch Tengahari Tadi...

Assalamualaikum

Hari ni, kawan-kawan ajak lunch kat MZ Darul Naim lagi sekali sebelum puasa. Aku on jer la. Nak ke Chow Kit pun satu hal. Tak tahu la apa sebabnya, daripada pagi tadi sampai la waktu lunch, jalan kat KL ni jammed teruk! Naik motor pun tersangkut-sangkut jugak. Kalau naik kereta lagi la teruk kan?

Hari ni aku lunch dengan lauk kuah ketam masak lemak (kuah jer, isi ketam tak mampu la!), hati dan pedal ayam goreng, sayur kacang panjang dan ayam percik. Minum teh tarik. RM8!

Habis lunch tengok jam dah pukul 1320hrs. Tak sempat pulak nak ke Masjid As-Syakirin KLCC, so decided to solat kat Masjid Pakistan je.

Lepas solat, kroni ajak lepak lagi kat MZ to minum-minum dan makan bubur pulut doyan! Aku dah tak larat sebab this morning ada adik kat office aku dah bawak sekotak cream puff untuk disedekahkan kepada kawan-kawan. Seingat aku, ada dekat 6 ketul aku makan. Kuatnya nafsu makan? Maka tahap kekenyangan aku agak lama, campur pulak dengan makan nasi lagi. 
ni kampung original punya Sarsi...
Jadi aku pun duk melangut la temankan diorang makan bubur doyan. Sani order air sarsi dalam gambar kat atas ni. Ho ho.. unik betul air sarsi ni. Ni zaman aku kecik-kecik dulu dah wujud dah air sarsi dalam botol ni. 
Masa Encik Beruang Malaya dan Sani pergi amik pulut doyan, aku ternampak seseorang yang agak familiar tengah amik lauk pauk untuk lunch! Hmm, mamat ni pun makan kat sini? Dia lepas solat Jumaat kat Masjid Pakistan jugak kot?

Memang sah pelakon yang berbakat tu! Aku pun suka tengok lakonan brader ni yang cool dan berkesan. Hampir semua watak dia mampu jayakan dengan baik. Tapi orangnya agak low profile la.
ce teka ce teka siapa ni?
Semua orang yang perasan kedatangan pelakon ni, asyik usha dia je. Pelakon ni pulak rilek je, avoiding eye contact dengan crowd dalam MZ tuh. 

Dia dine dengan kawan dia, lelaki. Macam geng yang pergi gym je tengok dari bentuk badan yang tegap dan sasa tu. Beruang Malaya dan Sani pun start la cakap pasal aktor ni. Puji lakonan mantap mamat dalam gambar kat bawah ni. 

Beruang Malaya cuba mengingati line aktor ni dengan watak gangster dalam filem Rempit. Tapi tak ingat dialog tuh. Kononnya nak ajuk mamat tuh la.

Ni la dia, Zul Huzaimi! 
oo, Encik Zul Huzaimi rupanya...
Aku pun ingat nak tegur jugak, tapi takde kesempatan!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...