Saturday, July 23, 2011

Kenduri Tahlil & Meeting For Eerul's Wedding

Cak!
Assalamualaikum

Hari ni sebenarnya ada 3 events yang patut dihadiri. Satunya, rumah Pakcik kat Banting, lepas tu Sungai Merab rumah arwah Pak Long & Mak Long dan last sekali rumah kawan aku kat Taman Bukit Teratai, Ampang. Hajat di hati nak je pergi ke semua tempat tuh. Tapi sebab kesuntukan masa, maka Banting je la yang sempat pergi sebab tu la yang lebih penting antara ketiga-tiga event hari ni. Frust pulak sebab melepas bubur pulut durian kat rumah Sani! He he...
jangan bicing-bicing tau! Caye nak titon...
Aku bersama wifey dan mak bertolak dari Pajam pukul 1200hrs. Masa lalu depan gerai ayam kampung panggang dan salai tuh, aku nampak gerai tuh dah beroperasi. Dan orang pun ramai la jugak dari jumlah kenderaan yang aku nampak di 'parking' di tepi jalan dan gerai tuh. Hopefully balik karang, sempat la aku singgah dan tapau ayam tuh.
name caye Raisya Rania.. you may call me Rara!
Aku ke Banting ikut jalan Nilai-KLIA-Banting (B20 & B18). Aku sampai rumah pakcik kat Taman Sri Putra, Banting lebih kurang pukul 1315hrs camtu la. Sampai je terus makan. Bacaan Yasin dan tahlil ringkas dah settle dah. Masa kitorang menjamu selera, pakcik pun mulakan meeting dan discussion pasal wedding Eerul dan bakal isterinya, Shazana Binti Mustafa.
Qaseh berminat dengan Rara!
Akad nikah bakal dijalankan di rumah pengantin perempuan di Nilai Impian pada 16 September 2011, jam 2000hrs. Majlis resepsi belah perempuan pulak bakal diadakan di Dewan Seri Siantan, Presint 3, Putrajaya pada 18 September 2011. Majlis resepsi sebelah Eerul juga akan dijalankan di lokasi yang sama pada 1 Oktober 2011. Bezanya, resepsi sebelah lelaki akan diadakan pada waktu malam. Aku jadi penyambut tetamu! Looking forward for that grand event. 

Mak Ngah, Wana & hubby and their daughter, Rara sampai lebih kurang pukul 1500hrs. Sempat la tengok Rara yang baru berusia 33 hari tuh. Lebat gila rambut Rara tuh. Qaseh Medina, anak sedara Cik Ina pun suka dan kagum dengan Rara. Cute jugak si Qaseh ni dengan rambut kerinting serabai.

Aku dan wifey bertolak balik ke Nilai pukul 1545hrs. Mak akan balik ke Pajam dengan Mak Ngah and co. Diorang akan singgah ke Sungai Merab sekejap. Aku sampai Pajam 1630hrs dan nak keluar balik sebab nak beli ayam kampung salai tuh. Aku nampak gerai tuh masih lagi berasap dan orang still ramai. Ada chan la ni...ha ha!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...