Kelly 3572

Wednesday, March 30, 2011

Dah Lama Train Tak Sangkut

Assalamualaikum

Hari ni sampai office lambat gila gara-gara masalah teknikal yang dihadapi oleh Putra LRT di stesyen Abdullah Hukum; menurut pengumuman yang dibuat oleh staff RapidKL.

Train mula berhenti agak lama masa mengambil penumpang dekat Setiawangsa. Even adik yang praktikal/internship kat office aku pun sangkut jugak, satu tren dengan aku.

Sampai kat Jelatek, dah ramai orang keluar dari train bila pengumuman bitau yang train akan amik masa setengah jam untuk pulih seperti biasa. Aku keluar jugak la, tapi untuk duduk kat seat di platform tuh menghilangkan ponek dan longuh kaki.

Adik tuh approached aku, tanya nak naik cab ke tak ke office? Aku cakap, kalau dia nak naik cab, naik la, aku prefer tunggu train ni je. Ramai la jugak yang cari alternative lain untuk teruskan perjalanan. Adik tu turun ke bawah stesyen untuk amik cab. Dalam 5 minit lepas tuh, train dah start bergerak semula. Aku tunggu je la the next train sebab aku dah tak sempat nak berlari masuk dalam train yang mula-mula aku boarded tadi.

Bila train 2 coaches sampai, aku stand by depan pintu train tuh. Train tu stopped agak lama. Bila dengar je ting tong ting tong pintu nak tutup, gua secepat kilat cilok masuk dalam train, dan finally Putra LRT dah resumed it's normal service. Selamat duit aku dari kena naik cab!

Lunch tadi, for two days in a row, aku ziarah MZ Darulnaim lagi! Apa nak jadi la ni...ha ha ha. Janji makan best! Pulau Tikus still tak berniaga. Lama betul cuti diorang ni.

~ Nak Mudahkan Mencuci Bahagian Dalam Ketuhar Gelombang Mikro? ~

Okay, hari ni aku nak share satu tips untuk mencuci bahagian dalam ketuhar gelombang mikro atau nama glemer dia di bandar, Microwave! Tips ni diberi oleh kawan bloggerku  di Nottingham, UK iaitu Cik Bunga. Sila la click blog Bunga ni dan semoga semua readers mendapat manfaat darinya.

To Bunga, terima kasih sekali lagi!

8 comments:

ainilazwa said...

biasa la naik train
cm gitu lerr..

Mijoe said...

ada alasan kukuh nak masuk office lambat..ha ha

Dwen Ihsan said...

ini adalah angkara DSAI..

Mijoe said...

tu la pasal...

hepp Gonggros..sensistip tuh...ha ha ha

aby said...

blm pernah naik Putra LRT ..
nak cuba juga sesekali

Mijoe said...

kalau abg nak cuba, naik la masa weekdays. weekend takut ramai sangat manusia. agak berisiko, pick pocket berleluasa!

BUNGA said...

eh eh.. nama saya ke tu? hehee..

Mijoe said...

ye la... nama sapa lagi empunya blog tuh...:p

thanks again munge..:p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...