Kelly 3572

Friday, February 18, 2011

Mari Membaca Buku

Assalamualaikum

Aku memang agak malas la bab-bab membaca ni. Kalau aku start membaca je, cukup la satu paragraph je, sure lepas tu mengantuk. Baca je ngantuk, ngantuk je baca...

Kalau baca Quran tu, lagi la cepat mengantuk. Kalau kita boleh nampak setan or syaiton tuh, sure ramai je diekor tuh bergayut-gayut macam tarzan kat bulu mata kita bila kita start membaca bahan-bahan yang berfaedah. Tapi, kalau membaca majalah hiburan dan perkara-perkara yang melalaikan, fuh, berjuta-juta lemon syaiton volunteer nak tolong tahan mata dari mengantuk.

y bv9qytq4jtm wat498tm punye syaiton!!! Pirraaaa, tak hengen nak kawan dengan lu!!!

So, macamana takmo kasi ngantuk bila nak membaca? Aku tengah bersemangat nak membaca ni. Banyak membaca, banyak input yang baik masuk. Best sket nak blog about something nanti kan?

Ni lagi satu. Dari sejak kemunculannya, sampai la sekarang. Aku still tak tahu apa makna dan macamana nak guna word 'cliche' ni. Ntah dari planet mana asal usul word ni pun aku tak tahu.

Wahai para pembaca, bloggers dan kawan-kawan sedunia sekalian, tolong la den dengan 'cliche' neh. Explain dengan cara yang paling mudah difahami beserta dengan contoh ayatnya sekali. Jangan la korang biarkan aku menggunakan perkataan 'cliche' neh dengan mengarut dan tak kena langsung penggunaannya. Ok?

2 comments:

Dwen Ihsan said...

menurut dictionary dari GalTab aku ni cliche bermaksud salah satunya - something (as a menu item) that has become overly familiar or commonplace..contoh ayat ialah 'the macho cop of Hollywood movies has become a cliché'

sekian..

Kelly Chantek said...

terima kasih di atas penerangan saudara Gonggros itu. Boleh bagi contoh lagi tak ayat-ayat yang menggunakan perkataan itu?

thanks Ros.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...