Friday, December 17, 2010

Segalanya Hanya Pinjaman DariNya

Assalamualaikum

Hari ni aku sangat sedih. Berita yang sangat mengejutkan aku dan jugak sebahagian besar staff2 kat opis aku. Aku dapat tahu pun dari Rashpal lepas balik dari solat Jumaat tadi yang mulanya nak bitau aku pasal set-up untuk RENTAS testing esok akan dibuat awal pagi esok, bukannye petang hari sebelum testing seperti kebiasaannye. Aku tanya apesal tak leh buat hari ni? Dia pun cakap la sebab anak lelaki Uzaini passed away! 

What???? Serious aku terkejut sangat2. Al Fatihah...

When? What happened? 

Rashpal cakap la tengahari tadi around 11am to 12pm maybe. Sebabnye Rashpal pun tak tahu. Ya Allah, walaupun aku ni kira tak la kamcing giler dgn Uzaini tuh, tapi aku dapat rasa kejutan yg dia rasa tuh. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Fawwaz Syahmi (kalau tak silap aku la nama arwah) yang aku yakin telah pun menjejakkan atau pun gerenti masuk syurgaMu. Buat Uzaini dan isterinya, Ayu, ini semua qada dan qadar dari Allah. Harap korang bersabar banyak2. Allah sayang korang, sebab tu dia turunkan ujian macam ni, dan Dia lebih menyayangi Fawwaz Syahmi. Aku harap korang berdua kuatkan semangat, banyakkan bersabar. 

Ramai jugak member IT Dept yang pergi ziarah di hospital Selayang lepas solat Jumaat tadi. Aku pun mmg nak sangat2 pergi ziarah, tapi kerja2 yang agak banyak dan kritikal ni tak membolehkan aku nak skip. Ingat nak ziarah malam ni kat Selayang, tapi according to Uzaini, jenazah akan dikebumikan di Klang pagi esok. Sure jenazah terus bawak balik Klang. Esok pulak ada RENTAS testing, mmg sah aku tak dapat nak ziarah ni.

Mengikut cerita yang aku dgr dari Rahmat dan Azwa yg balik dari ziarah di hospital, arwah meninggal ketika dalam jagaan pengasuhnya, puncanye tak dapat dipastikan, kemungkinan lemas atau tersedak susu ketika tidur. Kalau aku dapat tahu sebabnye dari sumber yang lebih kukuh, aku akan update lagi kat sini. 

Sampai setakat entry ni ditaip, aku tak pasti samada Uzaini membenarkan arwah anaknya di bedah siasat untuk mengetahui punca kematian.Yang aku tahu, mmg kene buat laporan polis je la. 

Sayu dan sedih hati aku tengok gambar2 arwah Fawwaz yang sungguh comel dan cute. Semoga dia gembira di sana. To readers, followers and blogwalkers yang baca ni, minta jasa baik sedekahkan Al Fatihah ye untuk arwah anak kawan saya ni. Click here for Uzaini's blog and his wife to see more photos of arwah adik Fawwaz Syahmi.  

Sesungguhnye, segala2 di atas muka bumi dan dalam kehidupan kita ini hanya lah pinjaman sementara dari Allah. Kita tak tahu bila Allah akan menjemput kita kembali kepadaNya semula. Sayangi dan hargailah insan2 yang kita sayangi disekeliling kita selagi kita dan mereka masih bernyawa.

2 comments:

Dwen Ihsan said...

Al-Fatihah..takziah tuk family..nama sama mc manak aku jah

Kelly Chantek said...

tu la pasal.. aku tgk nama arwah pun, terus aku tingat anak kau...

kebumi pun kat klang gak..

comel n cute kalau kau tengak gambar arwah tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...