Kelly 3572

Tuesday, December 14, 2010

Kantoi Di Roadblocks Demi Manchester United

Assalamualaikum

Kalau nak diikutkan, lawak jugak pengalaman aku ni. My very first experience. Semuanya sebab nak tengok game MU vs Arsenal la ni. Aku bangun pukul 0330hrs, game started at 0400hrs. Dengan serabai baru bangun tdo, terus gerak ke Gombak. Drive slow and steady, dan confident giler MU will reclaim the top spot of Premier League.

Sampai kat Masjid Simpang 3, aku nampak ada polis buat roadblock. Ok je la, aku tak panik pun. Tak de kereta sangat pun. Depan aku ada satu van kene tahan. Bila sampai turn aku dan Cik Kelly, aku siap bukak tingkap, matikan MP3 player, pastu polis tu pun usha la kat cermin belah passenger tuh. Bila dia duk suluh kat situ baru aku terpk, ish, wifey dah tampal ke belum sticker road tax yang baru tuh? Aku tahu la dah renewed, cuma seingat aku, sticker baru tuh belum ditampal lagi rasanye. Time ni la baru aku panik sket. Ha ha.

Polis tu tanye aku,"Encik tahu tak apa salah encik?" Aku cakap je la tak tahu, padahal aku dapat la agak ni mesti sebab tak display valid road tax la ni. Pastu dia suruh aku bawak Kelly ke tepi jalan. Dia amik la driving license and MyKad aku untuk check kat PDRM punye database kot, nak check ada record saman ke yang belum settle kot. Dia cakap la Kelly punye road tax dah tamat tempoh. November dah expired dah. Aku pun mula la buat2 belakon terkejut. Aku cakap la kat polis tuh yg road tax kete ni dah diperbaharui dah, cuma sticker nye aku tak pasti mana wifey letak. Aku bitau polis tu yang Kelly ni wifey yang selalu bawak, jadi aku tak perasan la yang road tax tuh belum ditampal sebab aku tahu dah renewed je. Aku pulak kelam-kabut cari envelope yang insurance company hantar hari tuh, konon nak cari sticker tu la. Cari punye cari dah takde pulak dalam envelope tuh. Aduh. Masalah ni, nak call wifey kat rumah nak tanya mana dia letak sticker tu kang kesian pulak kacau dia tdo. Pastu polis tu cakap, kalau dah ada road tax takpe la, cuma dia suruh aku pergi check plate number Kelly dengan sorang lagi polis kat dalam kereta peronda diorang, untuk pastikan road tax Kelly valid. Lega sket aku dgr.

Aku pergi la kat kereta peronda lagi satu tuh, bagi plate number Kelly. Pastu terus dia cakap ok. Valid. Lega aku. 

To be continued...

1 comment:

Dwen Ihsan said...

macamna bole lupa lekat roadtax ni u? koro

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...