Wednesday, December 29, 2010

Indonesia 2 Malaysia 1 (Aggregate 2-4) ; Birmingham 1 Man Utd 1

Assalamualaikum

Awal pagi tadi MU sekali lagi menunjukkan bahawa diorang season ni hanya jaguh kampung. Dropped another 2 precious points at St Andrew Stadium in the cold evening kick-off. Elsewhere, the noisy neighbor thrashed Aston Villa at Eastland 4-0 to go second in the EPL table with Mario Ballotelli grabbed the hattrick.

United players totally losing their concentration, again, in the dying minutes of the match when they allowed Lee Bowyer to tap in the ball into Van der Sar's post deep into 90th minute. This is the 7th away draw for United this season, 14 points into the drain, simple as that. All other opponents can predict the scoreline when they're hosting United soon. Really hope you'll read this Fergie!!! Your boys never ever learned from their mistakes!

Credit goes to Berbatov for continuing a good runs of goal to strengthen his position as the top goal scorer in the Premier League so far. United players were not fully recovered from Saturday's game against Sunderland. Birmingham game against Everton was called off due to bad weather on Saturday, so, they had the advantages of resting their players for the match against United. You're forgiven guys! At least, United ended 2010 at the top of the table.

For the first game of 2011, away to West Brom on Saturday. Another draw Fergie?

~ Malaysia Won The AFF Suzuki Cup 2010 ~

Tahniah kepada pasukan Malaysia sebab berjaya jugak bawak trophy Suzuki Cup dan cash USD100k balik ke Malaysia. Aku tengok Malaysia main kali ni lebih baik daripada masa 2nd leg semifinal kat Vietnam dulu. Jauh lebih baik. Gol Safee Sali menyukarkan lagi pasukan Indonesia untuk bangkit memberi saingan dan mencari peluang untuk menjadi juara. Tahniah juga kepada pasukan Indonesia kerana berjaya mara ke final.

Indonesia sepatutnya tidak melepaskan peluang untuk merapatkan kedudukan bila mensia-siakan penalti yang diperolehi. Keputusan mungkin berbeza sekiranya pasukan Indonesia berjaya memanfaatkan penalti tersebut. 
port aku kat depan KFC dan Klinik Mediviron Setapak
TV kat rumah aku still tak dapat signal yang ok, jadi aku terpaksa la ke kedai yang ada big screen untuk layan 2nd half game tuh. Paling selesa untuk aku tengok kat depan KFC tu la. Gambar kat atas ni masa aku tengah berdiri sebab takde seat kosong. Memang ramai giler orang tengah tengok game ni. Ada 2 gerai tayang big screen kat sini, satu gerai bukak siaran TV1, lagi satu gerai bukak siaran Astro SuperSport. Ada la delay 2-3 second between those two channels. Tu yang lawak tu, bila Safee scored, TV1 viewer bersorak dulu, pastu baru Astro viewer bersorak.
finally aku dapat seat yang best
Midway into the second half baru la ada seat kosong. Aku duk je sensorang kat situ sampai la ada satu brader ni datang tumpang lepak sama. Borak-borak la dengan brader dancer dari Muar ni. Dia tinggal kat Sentul dengan adik dan sepupu dia. Lepak dengan aku sambil tunggu kawan dia datang pick-up. 

Aku blah dari situ lepas prize giving ceremony. Safee Sali jadi penjaring terbanyak kejohanan dengan 5 gol. MVP dapat kat player Indonesia, aku tak tahu siapa namanya. 

Aku tak tengok game ni dari awal, tapi dari 2nd half yang aku tgk tu, game kali ni nampak lebih terkawal. Takda gangguan laser kot, jadi syabas kepada pihak berkuasa Indonesia dan jugak penyokong-penyokong Indonesia. Kepada pasukan dan penyokong Indonesia, jangan kecewa sangat ye, cuba lagi di tahun hadapan. Mana tahu rezeki kamu pulak di tahun 2011. It's just football anyway. Manchester United all the way... :)

FIFA Current World Ranking

Indonesia 127
Malaysia  144

1 comment:

Dwen Ihsan said...

sekali sekala tunjuk supporter2 cun..ok gak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...