Kelly 3572

Wednesday, December 8, 2010

Airbus A380

Assalamualaikum

Introducing Airbus A380. Tak lama lagi MAS akan ada la species ni dalam diorang punye fleet. Sangat bagak rupenye aircraft ni. Passenger pun boleh sumbat sampai 525 kalau aku tak silap.

ni la diagram A380 yang gah itu, gambar dari website mana ntah aku dah lupa!

Teringat pulak masa nak take-off dari Heathrow nak balik KL arituh, Cik Pangkor que nak take-off ahead of A380 kepunyaan Singapore Airline. Takut pulak aku tengok aircraft yang bagak2 camni. Larat ke nak bawak badan sendiri terbang beribu2 km? What a silly question kan? Kalau dah services tu maknanya boleh terbang la tu.

~Berita Sedih~

Pagi ni aku baru dapat tahu, isteri kepada member aku, Rozaidi, telah pulang ke Rahmatullah awal pagi semalam di HUKM akibat dari penyakit kanser darah/leukimia kalau tak silap aku. Al Fatihah. Semoga rohnya ditempatkan bersama orang2 yang beriman. Semoga Rozaidi dan anak2nya tabah dan sabar menghadapi dugaan Allah ini.

Bagi kita yang masih hidup, ambil la ikhtibar dari segala apa yang berlaku. Jaga kesihatan, monitor apa yang kita makan, bersenam la dengan lebih kerap dan amalkan cara hidup yang lebih sihat. Penting jugak untuk diingatkan, buat la medical check-up setiap 6 bulan. Kita tak tahu macamana dan apa yang berlaku dalam tubuh badan kita until it's too late.

3 comments:

Dwen Ihsan said...

Salam Takziah buat keluarga Rozaidi..Al-Fatihah

Dwen Ihsan said...

aku kagum ngn aircarft technology ni..enjin klu install kt kete aku bole terbang tak?

Kelly Chantek said...

kau tambah sayap sure terbang jer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...