Kelly 3572

Sunday, November 28, 2010

Jom Makan Nasi Minyak!!!

Assalamualaikum

Hari ni kitorang ke Jitra, untuk kenduri kawin Bunge dgn pasangannya. Dan kalau sempat, sebelum ke kenduri tuh, kitorang bercadang nak ke pekan rabu di hari Ahad di Alor Setar. Kenapa diorang tak panggil pekan ahad ke kan? (1048hrs)
Camni le rupanye Pekan Rabu
Bila dah sampai kat destinasi yang dituju, baru la aku tahu bahawasanya... Pekan Rabu tuh rupanya nama building tuh. Aku sebelum ni duk terbayang Pekan Rabu ni macam satu tempat ala-ala pasar tani or pasar malam  di kawasan lapang. Ok... good experience! 

Kat Pekan Rabu ni, aku dan wifey beli kerepek-kerepek untuk dibawa balik keKL, nak kasi parent dan jugak bawak ke opis sket kalau ada terlebih. Mana la tau kot-kot time nak balik KL nanti, semua kerepek tuh habis masuk perut driver je, nak kasi hilang ngantuk driving. Aku menghabiskan MYR20 kat sini untuk 6 bungkus kerepek-kerepek.

Habis agenda shopping kat Pekan Rabu, kitorang gerak ke Jitra untuk ke kenduri kawin Lin a.k.a Bunge. Tempat wedding tuh dekat sebelah hiway je. So, tak la susah sangat nak cari. Lauk-pauk pun sangat best bagi aku. Cuma yang tak bestnya ialah, perut aku pulak boleh buat hal. Jadi selera makan aku pun terbantut la sket. Rugi! Rugi! 
Selamat Pengantin Baru Bunge & Irwan!!!
Wifey sempat la berjumpa kroni-kroni IIUMnya yang lain sebelum kitorang bergerak ke Penang lagi sekali. This time for shopping jeruk pulak kat tepi Chowrasta. Kat dalam Chowrasta takde orang Melayu punya kedai, tu yang kitorang wifey beli kat luar je tuh. 

Kalau ikutkan hati, aku nak je dine dekat Restoren Kapitan dekat dengan Chowrasta tuh, tapi sebab dah agak lewat sampai ke Chowrasta ni, maka terpaksa la ditunda ke lain kali je la. Hajat nak minum air kelapa pandan pun tak kesampaian. Kitorang balik la semula ke Bukit Mertajam untuk rileks sekejap, sebelum dinner dan balik ke KL. 

Lupa plak nak citer sket. Sebelum nak sampai Chowrasta tadi, aku terperasan satu gerai burger ni kat tepi jalan kat Lebuh Chulia ni. Nama gerai tuh, Old Trafford Burger. Aku tak sempat singgah. Sampai rumah Tort, terus aku google Old Trafford Burger Penang, dan terjumpa la satu blog makan2 this guy yang citer pasal burger stall ni. So, korang, especially MU die hard supporter like me, boleh la try burger ni kalau korang berada di pulau mutiara ni ok? Click sini untuk baca posting this guy pasal Old Trafford Burger ok! Credit to Crizlai!!!(1855hrs)

~A Quick Update On MU~

So, malam tadi MU menjadikan Blackburn Rovers sebagai mangsa belasahan. Pity Rovers, but the Devils deserved to win with such a great margin. Berbatov netted 5 times to equalize the goal scoring record in the premier league with Alan Shearer and Andy Cole. Congrats to Dimi. Hope to see more goals coming from you.

Cuma aku agak frust sebab goal MU bolos jugak. Dah leading 7-0 tuh, patut fokus la utk tambah lebih banyak gol. Mmg MU boleh menang dgn jaringan yang lebih daripada yang dicatatkan tuh. Berbatov nyaris2 nak cipta rekod baru utk jadi pemain pertama yg score 6 goal dalam satu perlawanan di Premier League ni, nasib baik la Paul Robinson dapat save tandukan Berbatov tuh.

Suka aku tgk Berbatov berebut nak simpan bola game tuh dgn referee masa final whistle. Sure dia nak letak dalam kabinet kat rumah dia la kot. Bukan senang nak score lebih daripada 4 goal dalam satu game kan.

~Left Seberang Perai Selatan at 2103hrs to KL~
ni la dinner aku kat Restoren Kapitan sebelum bertolak balik KL
Kitorang sempat dinner dgn Apai & Tort and both Jelita's at Restoren Kapitan nearby Taman Pauh Jaya. Aku macam biasa la pekena set roti nan cheese dgn ayam tandori. Minum kopi tongkat ali, saje je minum kopi sebab nak tongkat bijik mata aku ni for the next 5 hours!!!

Dekat kul 2050 camtu, kitorang pun gerak la balik. Ni pun dah agak lambatkan? Hopefully jalan ok dan cuaca pun ok la. Tapi rasanye macam tak ok je cuaca. Si Garmin ni pun buat la pulak malam ni. Dia nak navigate kitorang ke federal road to Ipoh. Pening la pulak aku nak kena pusing balik utk cari jalan ke PLUS hiway. Last time pun dah kene dah sekali camni. 

Bila dah berjaya masuk PLUS hiway, kitorang pun stopped kejap kat R&R Juru (km141.8) to feed Cik Kelly sampai kenyang. According to the receipt for Cik Kelly's fuel, we left Juru for KL (322kms) at 2103hrs.

Aku stopped kejap kat R&R Sg Perak to visit encik toilet. Tak ingat la kul berapa kan. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...