Sunday, November 30, 2008

Pemandu Yang Tidak Berhemah

Berhati2, pemandu Kembara ni tak tahu undang2 jalan raya! Kesiankanlah dia ok!
Ni cerita lama sebenarnya. Aku dah tak tahu mana nak letak gambar ni. Driver Kembara ni boleh dikatakan orang yang dah berumur dah jugak, maybe around 47 to 50's la. Aku follow mamat ni dari exit MRR2-Jalan Genting Kelang sampai la ke area rumah dia kot kat Taman Melati.

Kisahnya, aku drive pelan je la sebab aku kat lane kiri, dan kete pun slow moving, alih-alih mamat terencat akal ni boleh hon-hon pulak, bila aku dah bagi jugak dia potong, dia siap pandang buat muka tak puas hati sambil mulut macam mengutuk aku la. Aku cukup pantang bila ada driver macam ni yang tak reti bersabar. Last-last, aku yang sebenarnya takde niat pun nak masuk ke Jalan Genting Kelang tuh, nampak je mamat tuh masuk JGK, terus aku follow rapat punya sampai la dia masuk simpang ke residential area Taman Melati tuh.

Sib baik wifey ada, kalau aku sorang, tak tau la apa jadi agaknya. Kesian pulak kat Kembara tuh, bukan salah dia pun kan. Salah pemandu dia. Sorry ye Kembara! :) Malang betul kau dapat driver yang tak tahu undang-undang jalanraya. Itulah akibatnya kalau beli lesen memandu. 

Moral of the story, pape pun kita buat, kene la banyak bersabar. Ni pun aku sabar la jugak ni. Tapi, kalau aku jumpa sekali lagi mamat tua tuh, memang aku sindir sampai panas telinga dia.

Sesiapa yang ternampak Perodua Kembara ni dipandu oleh lelaki berumur yang macam aku describe ni, sila berhati-hati, sebab kemungkinan besar driverpemandunya tak tahu peraturan jalan raya dan tak beretika!

(marah betul ni...he he he!)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...